Kam se ztrácí karbonové úsady?
Kategorie: Dekarbonizace obecně a bezpečnost aplikaceRopná paliva jsou kapalné uhlovodíky (aromatické, alifatické, atd.), vytvářející saze (pevné částice), které vlivem teploty a tlaku zanášejí sací systém, spalovací systém, vstřikovače atd. Motorový olej, také ropného původu (uhlovodík), se dostává do sacího a spalovacího systému degradací a změnou viskozity. Tím se zvýší jeho těkavost a množství úsad se navyšuje. Účinná látka v přípravcích BG Products, známá jako PEA (polyetheramin) a další podpůrné látky je vlivem chemické reakce, teploty a tlaku opět přetváří v kapalné/plynné složení = takže jsou transformovány obdobně, jako byla počáteční fáze paliva. Výsledné molekuly jsou velmi malé, bezpečně procházejí celým systémem a nezanášejí katalyzátory ani DPF. Naopak molekuly PEA, které se nenasytí, pokračují dále v tomto procesu i ve výfukovém systému, kde tím rovněž dochází k odstranění úsad. Proto je i při běžné BG dekarbonizaci spalovacího, sacího a olejového prostoru "přidruženým" efektem čistší/průchodnější DPF nebo katalyzátor. Průměrné číslo snížení úsad v DPF je 26 %. Při BG dekarbonizaci můžete sledovat i průvodní jev, kdy z výfuku vychází bílý kouř, který se okamžitě v atmosféře rozptýlí. Neobsahuje pevné částice, saze, proto není kouř černý, což by ukazovalo na veliké částice a postupné zanášení systému. NIC NEBEZPEČNÉHO NEPROCHÁZÍ PŘES SPALOVACÍ PROSTOR. ABSOLUTNĚ BEZPEČNÉ PRO KATALYZÁTOR, DPF I LAMBDA SONDU.